Насоси типу СД
Відцентровані, горизонтальні, консольні, одноступеневі призначені для перекачування побутових та промислових забруднених рідин з водневим показником р H від 2 до 13, щільністю до 1100 кг/м3, температурою до 90 С, зо змістом різних неабразивних завислих речовин, в тому числі дереволокнистих полуфабрикатів, концентрацією до 2% по вазі, абразивних завислих речовин не більш 1% по об’єму, розміром до 5 мм мікротвердістю не більш 9000 МПа. Граничний зміст газу у перекачуваємої рідині – 5%
Ущільнення валу насосу — одинарне механичне чи подвійне сальникове з м’ягкою набивкою.
У переходному патрубці на всасувальному трубопроводі є люк для огляду й чистки входу на робоче колесо. Найбільш допустимий надлишковий тиск на вході у насос у механічному ущільненні – 0,35МПа (3,5 кгс/см2) з сальниковим ущільненням 0,1 МПа (1 кгс/см2)
Матеріал деталей проточної частини насосу — сірий чавун
При зберіганні насосу більш року, рекомендуеться заменити сальниковую набивку та провести ревизію підшипников. Якщо насос простояв більш 2-х років (складске, а не вуличне зберігання), то обов’язковоо перевірюється соосність й з’єднання насосу та електродвигуна, т.к. може виникнути зміщення із-за втоми металу.
ПРИ ЗБЕРІГАННІ НА ВУЛИЦІ ПЕРЕВІРКА ВИКОНУЄТЬСЯ ОБОВ’ЯЗКОВО!!!!
- Умовне позначення насосу СМ100-65-200-СД
- СМ-тип насосу (перекачка стічних мас)
- 100-номинальний діаметр вхідного патрубку, мм
- 65 – номинальний діаметр патрубку,мм
- 200 – номинальний діаметр робочого колеса, мм
- СД – умовне позначення подвійноного сальникового ущільнення валу насосу
Той же насос, вироблений під електродвигун 1450/960 об/хв, обточкою колеса й механічним ущільненням валу має позначення
СМ100-654-200/4 а, де 4 – умовне позначення частоти обертів електродвигунів, 1450 об/хв, або 6 умовне позначення частоти обертів електродвигуна 960 об/хв,
А)- перша обточка робочого колеса, або б) – друга обточка робочого колеса.
Використовується у канализаційних насосних станціях стационарного типу.
Ціни на 1.08.2022 р.
Марка насосу | Параметри | Ціна за ед. з ПДВ (грн.) | |||
Насосу | Двигуна | Насос | Насос на | Агрегат | |
Q/H | кВт/об/хв | рамі | |||
Насоси для стічно-масних середовищ типу СД, СДВ | |||||
СД 16/10 | 16/10 | 1,5/1500 | 27366 | 31635 | дог. |
СД 16/10а | 14/8,2 | 1,1/1500 | 27366 | 31635 | дог. |
СД 16/10б | 12,5/6,7 | 1,1/1500 | 27366 | 31635 | дог. |
СД 16/25 | 16/25 | 4/3000 | 25845 | 30711 | дог. |
СД 16/25а | 14/20 | 3/3000 | 25845 | 30711 | дог. |
СД 16/25б | 13/17 | 3/3000 | 25845 | 30711 | дог. |
СД 25/14 | 25/14 | 3/1500 | 28080 | 32799 | дог. |
СД 25/14а | 22/12 | 2,2/1500 | 28080 | 32799 | дог. |
СД 25/14б | 20/9,7 | 2,2/1500 | 28080 | 32799 | дог. |
СД 32/40 | 32/40 | 11/3000 | 29385 | 34305 | дог. |
СД 32/40а | 28/33 | 7,5/3000 | 29385 | 34305 | дог. |
СД 32/40б | 25/27 | 5,5/3000 | 29385 | 34305 | дог. |
СД 50/10 | 50/10 | 4/1500 | 25920 | 30165 | дог. |
СД 50/10а | 45/8,3 | 3/1500 | 25920 | 30165 | дог. |
СД 50/10б | 40/7 | 3/1500 | 25920 | 30165 | дог. |
СД 50/56 | 50/56 | 22/3000 | 31995 | 39150 | дог. |
СД 50/56а | 44/46 | 18,5/3000 | 31995 | 39150 | дог. |
СД 50/56б | 40/39 | 15/3000 | 319955 | 39150 | дог. |
СД 80/18 | 80/18 | 11/1500 | 40215 | 47940 | дог. |
СД 80/18а | 70/15 | 7,5/1500 | 40215 | 47940 | дог. |
СД 80/18б | 63/13 | 7,5/1500 | 40215 | 47940 | дог. |
СД 80/32 | 80/32 | 18,5/1500 | 50370 | 57246 | дог. |
СД 80/32а | 68/26 | 15/1500 | 50370 | 57246 | дог. |
СД 80/32б | 62/22 | 11/1500 | 50370 | 57246 | дог. |
СД 100/40 | 100/40 | 30/3000 | 30375 | 37275 | дог. |
СД 100/40а | 90/33 | 22/3000 | 30375 | 37275 | дог. |
СД 100/40б | 80/28 | 18,5/3000 | 30375 | 37275 | дог. |
СД 160/10 | 160/10 | 11/1000 | 80265 | 89061 | дог. |
СД 160/10а | 145/8,3 | 11/1000 | 80265 | 89061 | дог. |
СД 160/10б | 135/7 | 7,5/1000 | 80265 | 89061 | дог. |
СД 160/45 | 160/45 | 37/1500 | 85492 | 99219 | дог. |
СД 160/45а | 144/36 | 30/1500 | 89766 | 99219 | дог. |
СД 160/45б | 128/30 | 22/1500 | 89766 | 99219 | дог. |
СД 250/22,5 | 250/22,5 | 37/1500 | 89766 | 99219 | дог. |
СД 250/22,5а | 225/18,5 | 30/1500 | 89766 | 99219 | дог. |
СД 250/22,5б | 206/16 | 22/1500 | 89766 | 99219 | дог. |
СД 450/22,5 | 450/22,5 | 75/1000 | 152736 | 169425 | дог. |
СД 450/22,5а | 400/18,5 | 55/1000 | 152736 | 169425 | дог. |
СД 450/22,5б | 360/16 | 45/1000 | 152736 | 169425 | дог. |
СД 450/56 | 450/56 | 132/1500 | 218955 | 239820 | дог. |
СД 450/56а | 430/48 | 110/1500 | 218955 | 239820 | дог. |
СД 450/56б | 370/39 | 90/1500 | 218955 | 239820 | дог. |
СД 800/32 | 800/32 | 160/1000 | 266751 | 296604 | дог. |
СД 800/32а | 720/26,5 | 132/1000 | 266751 | 296604 | дог. |
СД 800/32б | 580/22,5 | 110/1000 | 266751 | 296604 | дог. |
СДВ 80/18 | 80/18 | 11/1500 | 84540 | — | дог. |
СДВ 80/18а | 70/15 | 7,5/1500 | 84540 | — | дог. |
СДВ 80/18б | 63/13 | 7,5/1500 | 84540 | — | дог. |
СДВ 160/45 | 160/45 | 37/1500 | 174126 | — | дог. |
СДВ 160/45а | 144/36 | 30/1500 | 174126 | — | дог. |
СДВ 160/45б | 128/30 | 22/1500 | 174126 | — | дог. |
СДВ 250/22,5 | 250/22,5 | 37/1500 | 174126 | — | дог. |
СДВ 250/22,5а | 225/18,5 | 30/1500 | 174126 | — | дог. |
СДВ 250/22,5б | 206/16 | 22/1500 | 174126 | — | дог. |
Ціни на нові електродвигуни при бажанні замовника узгоджуються у день замовлення у зв’язку з тим, що наше підприємство поставляє двигуни імпортного виробництва, а а ціни на них залежать від курсу валюти, а також треба узгодити виробника цих двигунів. При необхідності агрегатація узгоджується з замовником окремо.
Насоси СМ
Відцентровані, горизонтальні (сдв- вертикальні, одноступеневі з робочим колесом закритого типу призначені для перекачування побутових, промисловихх стічних вод та других забруднених рідин з водневим показником рH від 6 до 8,5 щільністю до 1050 кг/м3,температурою до +80 С, з змістом абразивних часток не більш 1% по об’єму, розміром до 5 мм й мікротвердістю не більш 9000 МПа
Ущільнення валу насосів — одинарний сальник. Матеріал деталей проточної частини — сірий чавун.
При зберіганні насосу більш року, рекомендуеться заменити сальниковую набивку та провести ревизію підшипников. Якщо насос простояв більш 2-х років (складске, а не вуличне зберігання), то обов’язковоо перевірюється соосність й з’єднання насосу та електродвигуна, т.к. може виникнути зміщення із-за втоми металу.
ПРИ ЗБЕРІГАННІ НА ВУЛИЦІ ПЕРЕВІРКА ВИКОНУЄТЬСЯ ОБОВ’ЯЗКОВО!!!!
Використовується у канализаційних насосних станціях стационарного типу.
Ціни на 1.08.2022 р.
Марка насоса | Параметри | Ціна за од. з ПДВ (грн.) | |||
Насосу | Двигуна | Насос | Насос на | Агрегат | |
Q/H | кВт об/хв | рамі | |||
Насоси для стічно-масних середовищ типу СМ | |||||
СМ 80-50-200/2 | 50/50 | 18,5/3000 | 20145 | 25299 | дог. |
СМ 80-50-200/2а | 45/42 | 15/3000 | 20145 | 25299 | дог. |
СМ 80-50-200/2б | 40/35 | 11/3000 | 20145 | 25299 | дог. |
СМ 80-50-200/4 | 25/12,5 | 4,0/1500 | 20145 | 25299 | дог. |
СМ 80-50-200/4а | 22/10,5 | 3,0/1500 | 20145 | 25299 | дог. |
СМ 80-50-200/4б | 20/9 | 2,2/1500 | 20145 | 25299 | дог. |
СМ 100-65-200/2 | 100/52 | 37/3000 | 22389 | 30075 | дог. |
СМ 100-65-200/2а | 86/42 | 30/3000 | 22389 | 30075 | дог. |
СМ 100-65-200/2б | 75/32 | 22/3000 | 22389 | 30075 | дог. |
СМ 100-65-200/4 | 50/12,5 | 5,5/1500 | 22389 | 30075 | дог. |
СМ 100-65-200/4а | 43/10,5 | 4/1500 | 22389 | 30075 | дог. |
СМ 100-65-200/4б | 38/8 | 3/1500 | 22389 | 30075 | дог. |
СМ 100-65-250/2 | 100/80 | 45/3000 | 28680 | 37485 | дог. |
СМ 100-65-250/2а | 95/62 | 37/3000 | 28680 | 37485 | дог. |
СМ 100-65-250/2б | 90/44 | 30/3000 | 28680 | 37485 | дог. |
СМ 100-65-250/4 | 50/20 | 7,5/1500 | 28680 | 37485 | дог. |
СМ 100-65-250/4а | 47/16,5 | 5,5/1500 | 28680 | 37485 | дог. |
СМ 100-65-250/4б | 44/13,5 | 5,5/1500 | 28680 | 37485 | дог. |
СМ 125-80-315/4 | 80/32 | 22/1500 | 40260 | 46230 | дог. |
СМ 125-80-315/4а | 72,5/26 | 18,5/1500 | 40260 | 46320 | дог. |
СМ 125-80-315/4б | 65/20 | 15/1500 | 40260 | 46320 | дог. |
СМ 150-125-315/4 | 200/32 | 45/1500 | 54069 | 66150 | дог. |
СМ 150-125-315/4а | 175/26,5 | 37/1500 | 54069 | 66150 | дог. |
СМ 150-125-315/4б | 145/20,5 | 30/1500 | 54069 | 66150 | дог. |
СМ 150-125-315/6 | 136/14 | 15/1000 | 54069 | 66150 | дог. |
СМ 150-125-315/6а | 120/10,5 | 11/1000 | 54069 | 66150 | дог. |
СМ 150-125-315/6б | 100/8,5 | 7,5/1000 | 54069 | 66150 | дог. |
Насоси для стічно-масних середовищ типу 2СМ з зменшеним енергоспоживанням. | |||||
2СМ 80-50-200/2 | 50/50 | 15/3000 | 21090 | 26016 | дог. |
2СМ 80-50-200/2а | 45/43 | 11/3000 | 21090 | 26016 | дог. |
2СМ 80-50-200/2б | 40/35 | 11/3000 | 21090 | 26016 | дог. |
2СМ 80-50-200/4 | 25/12,5 | 3/1500 | 21090 | 26016 | дог. |
2СМ 80-50-200/4а | 22/10,5 | 2,2/1500 | 21090 | 26016 | дог. |
2СМ 80-50-200/4б | 20/9 | 1,5/1500 | 21090 | 26016 | дог. |
2СМ 100-65-200/2 | 100/50 | 30/3000 | 24165 | 31059 | дог. |
2СМ 100-65-200/2а | 86/42 | 22/3000 | 24165 | 31059 | дог. |
2СМ 100-65-200/2б | 75/32 | 18,5/3000 | 24165 | 31059 | дог. |
2СМ 100-65-200/4 | 50/12,5 | 4/1500 | 24165 | 31059 | дог. |
2СМ 100-65-200/4а | 43/10,5 | 3/1500 | 24165 | 31059 | дог. |
2СМ 100-65-200/4б | 38/8 | 2,2/1500 | 24165 | 31059 | дог. |
2СМ 150-125-315/4 | 200/32 | 37/1500 | 57774 | 69240 | дог. |
2СМ 150-125-315/4а | 175/26,5 | 30/1500 | 57774 | 69240 | дог. |
2СМ 150-125-315/4б | 145/20,5 | 22/1500 | 57774 | 69240 | дог. |
2СМ 150-125-315/6 | 136/14 | 11/1000 | 57774 | 69240 | дог. |
2СМ 150-125-315/6а | 120/10,5 | 7,5/1000 | 57774 | 69240 | дог. |
2СМ 150-125-315/6б | 100/8,5 | 7,5/1000 | 57774 | 69240 | дог. |
2СМ 200-150-500/4 | 400/80 | 160/1500 | 207330 | 228159 | дог. |
2СМ 200-150-500/4а | 380/64 | 110/1500 | 207330 | 228159 | дог. |
2СМ 200-150-500/4б | 360/50 | 90/1500 | 207330 | 228159 | дог. |
2СМ 250-200-400/4 | 800/50 | 160/1500 | 189204 | 212589 | дог. |
2СМ 250-200-400/4а | 760/42,5 | 132/1500 | 189204 | 212589 | дог. |
2СМ 250-200-400/4б | 720/35 | 132/1500 | 189204 | 212589 | дог. |
2СМ 250-200-400/6 | 530/22 | 55/1000 | 189204 | 212589 | дог. |
2СМ 250-200-400/6а | 500/18 | 45/1000 | 189204 | 212589 | дог. |
2СМ 250-200-400/6б | 470/15 | 37/1000 | 189204 | 212589 | дог. |
1 — всасувальний патрубок; 2 — ущільнююче кільце; 3 — робоче колесо; 4 — корпус; 5 — ковпачкова гайка; 6 — захисна втулка; 7 -нижня підшипникова опора; 8 — вал; 9 — труба-колонка; 10 — верхня підшипникова опора; 11 — верхній ліхтарь.
Насос СДВ
Техничні характеристики
Параметри | СДВ 80/18 | СДВ 80/18а | СДВ 80/18б |
Номинальна подача, м3/г | 80 | 70 | 63 |
Номинальний напір, м | 18 | 15 | 13 |
Робочий діапазон по подаче, м3/г | 45…105 | 40…95 | 35…82 |
Робочий діапазон по напору, м | 21…16 | 18…13 | 15…12 |
Частота обертів, об/хв | 1450 | ||
Типоразмер двигателя | А132М4 | A132S4 | A132S4 |
Потужність електродвигуна, кВт | 11 | 7,5 | 7,5 |
Розмір прохідного перерізу проточного тракту, мм | 52 | ||
Вага агрегату, кг | 360 | 345 | 345 |
Габаритні й приєднувальні розміри
Характеристика насосу СДВ 80/18
Техничні характеристики насосів СД
марка | подача, м3/г |
напір, м |
робоча зона, м3/г |
марка ел.двигуна |
характеристики ел.двигуна |
габаритні розмери агрегату, мм |
діаметр патрубків, мм |
вага агре- гату, кг |
||||
кВт | об/хв | L | B | H | вхід | вихід | ||||||
СД16/10 | 16 | 10 | 8,5…21 | АИР 80В4 | 1,5 | 1500 | 1080 | 331 | 440 | 50 | 40 | 180 |
СД16/10а | 14 | 8,2 | 7,8…18 | АИР 80А4 | 1,1 | 1500 | 960 | 331 | 440 | 50 | 40 | 145 |
СД16/10б | 12,5 | 6,7 | 6,5…16 | АИР 80А4 | 1,1 | 1500 | 960 | 331 | 440 | 50 | 40 | 145 |
СД16/25 | 16 | 25 | 8,2…25 | АИР 100S2 | 4 | 3000 | 1015 | 340 | 410 | 40 | 32 | 105 |
СД16/25а | 15 | 20 | 7,2…21 | АИР 90L2 | 3 | 3000 | 1000 | 340 | 410 | 40 | 32 | 100 |
СД16/25б | 14 | 15,5 | 6,5…19 | АИР 80В2 | 2,2 | 3000 | 985 | 340 | 410 | 40 | 32 | 95 |
СД25/14 | 25 | 14 | 14…36 | АИР 100S4 | 3 | 1500 | 1015 | 340 | 497 | 65 | 50 | 156 |
СД25/14а | 20 | 12 | 12…32 | АИР 90L4 | 2,2 | 1500 | 1000 | 340 | 497 | 65 | 50 | 149 |
СД25/14б | 18 | 10 | 11…29 | АИР 90L4 | 2,2 | 1500 | 1000 | 340 | 497 | 65 | 50 | 149 |
СД32/40 | 32 | 40 | 17…42 | АИР 132M2 | 11 | 3000 | 1280 | 331 | 480 | 50 | 40 | 235 |
СД32/40а | 28 | 33 | 15…36 | АИР 112M2 | 7,5 | 3000 | 1230 | 331 | 440 | 50 | 40 | 210 |
СД32/40б | 25 | 27 | 13,8…34 | АИР 100L2 | 5,5 | 3000 | 1190 | 331 | 440 | 50 | 40 | 175 |
СД50/10 | 50 | 10 | 30…75 | АИР 100L4 | 4 | 1500 | 1040 | 420 | 520 | 80 | 80 | 147 |
СД50/10а | 47 | 8 | 28…68 | АИР 100S4 | 3 | 1500 | 1010 | 420 | 520 | 80 | 80 | 140 |
СД50/10б | 40 | 7 | 25…62 | АИР 100S4 | 3 | 1500 | 1010 | 420 | 520 | 80 | 80 | 140 |
СД50/56 | 50 | 56 | 27…72 | АИР 180S2 | 22 | 3000 | 1315 | 380 | 550 | 65 | 50 | 285 |
СД50/56а | 45 | 43 | 24…64 | АИР 160M2 | 18,5 | 3000 | 1320 | 380 | 535 | 65 | 50 | 260 |
СД50/56б | 40 | 34 | 22…58 | АИР 160S2 | 15 | 3000 | 1290 | 380 | 535 | 65 | 50 | 230 |
СД70/80 | 70 | 80 | 68…82 | АИР 180M2 | 30 | 3000 | 1350 | 380 | 562 | 80 | 55 | 285 |
СД70/80а | 45 | 70 | н/д * | АИР 180S2 | 22 | 3000 | 1310 | 380 | 562 | 80 | 55 | 260 |
СД70/80б | 35 | 66 | н/д * | АИР 160M2 | 18,5 | 3000 | 1315 | 380 | 562 | 80 | 55 | 230 |
СД80/18 | 80 | 18 | 43…103 | АИР 132M4 | 11 | 1500 | 1395 | 457 | 540 | 100 | 80 | 325 |
СД80/18а | 70 | 15 | 40…94 | АИР 132S4 | 7,5 | 1500 | 1360 | 457 | 540 | 100 | 80 | 255 |
СД80/18б | 63 | 13 | 35…82 | АИР 132S4 | 7,5 | 1500 | 1360 | 457 | 540 | 100 | 80 | 255 |
СД80/32 | 80 | 32 | 44…107 | АИР 160M4 | 18,5 | 1500 | 1385 | 510 | 600 | 93 | 70 | 350 |
СД80/32а | 68 | 26 | 39…95 | АИР 160S4 | 15 | 1500 | 1345 | 510 | 600 | 93 | 70 | 332 |
СД80/32б | 62 | 22 | 34…85 | АИР 132M4 | 11 | 1500 | 1265 | 510 | 600 | 93 | 70 | 270 |
СД100/40 | 100 | 40 | 47…120 | АИР 180М2 | 30 | 3000 | 1350 | 420 | 520 | 80 | 80 | 315 |
СД100/40а | 90 | 32 | 42…105 | АИР 180S2 | 22 | 3000 | 1310 | 420 | 520 | 80 | 80 | 285 |
СД100/40б | 80 | 28 | 37…95 | АИР 160M2 | 18,5 | 3000 | 1315 | 420 | 520 | 80 | 80 | 260 |
СД160/10 | 160 | 10 | 72…200 | АИР 160S6 | 11 | 1000 | 1815 | 610 | 763 | 150 | 125 | 580 |
СД160/10а | 145 | 8,3 | 68…175 | АИР 160S6 | 11 | 1000 | 1815 | 610 | 763 | 150 | 125 | 580 |
СД160/10б | 135 | 7,2 | 61…160 | АИР 132M6 | 7,5 | 1000 | 1790 | 610 | 763 | 150 | 125 | 565 |
СД160/45 | 160 | 45 | 77…174 | АИР 200M4 | 37 | 1500 | 1900 | 600 | 743 | 125 | 80 | 745 |
СД160/45а | 144 | 36 | 68…155 | АИР 180M4 | 30 | 1500 | 1810 | 600 | 743 | 125 | 80 | 665 |
СД160/45б | 128 | 30 | 60…138 | АИР 180S4 | 22 | 1500 | 1770 | 600 | 743 | 125 | 80 | 645 |
СД250/22,5 | 250 | 22,5 | 110…325 | АИР 200M4 | 37 | 1500 | 1915 | 610 | 763 | 150 | 125 | 725 |
СД250/22,5а | 225 | 18,5 | 100…290 | АИР 180M4 | 30 | 1500 | 1830 | 610 | 763 | 150 | 125 | 640 |
СД250/22,5б | 205 | 16 | 90…260 | АИР 180S4 | 22 | 1500 | 1790 | 610 | 763 | 150 | 125 | 620 |
СД450/22,5 | 450 | 22,5 | 240…640 | АИР 280S6 | 75 | 1000 | 2385 | 858 | 1040 | 200 | 175 | 1875 |
СД450/22,5а | 400 | 18,5 | 220…575 | АИР 250M6 | 55 | 1000 | 2315 | 858 | 1040 | 200 | 175 | 1720 |
СД450/22,5б | 360 | 16 | 200…525 | АИР 250S6 | 45 | 1000 | 2100 | 858 | 913 | 200 | 175 | 1140 |
СД450/56 | 450 | 56 | 225…550 | АИР 280M4 | 132 | 1500 | 2575 | 777 | 763 | 200 | 150 | 1960 |
СД450/56а | 410 | 46 | 215…490 | АИР 280S4 | 110 | 1500 | 2495 | 777 | 763 | 200 | 150 | 1875 |
СД450/56б | 370 | 39 | 190…430 | АИР 250M4 | 90 | 1500 | 2415 | 777 | 763 | 200 | 150 | 1680 |
СД450/95-2 | 450 | 95 | 375…1000 | АИР 355S4 | 250 | 1500 | 3120 | 1010 | 1102 | 200 | 150 | 4075 |
СД450/95-2а | 400 | 78 | 350…920 | АИР 315М4 | 200 | 1500 | 3035 | 995 | 1102 | 200 | 150 | 2965 |
СД450/95-2б | 350 | 65 | 310…825 | АИР 315 S4 | 160 | 1500 | 3005 | 995 | 1102 | 200 | 150 | 2855 |
СД800/32 | 800 | 32 | 370…1000 | АИР 355S6 | 160 | 1000 | 2745 | 1064 | 1184 | 250 | 200 | 3245 |
СД800/32а | 720 | 26,5 | 350…920 | АИР 315M6 | 132 | 1000 | 2660 | 1064 | 1046 | 250 | 200 | 2255 |
СД800/32б | 580 | 22,5 | 310…825 | АИР 315S6 | 110 | 100 | 2630 | 1064 | 1046 | 250 | 200 | 2175 |
* нет данных
Таблиця відповідності стічно-масних насосів різних років випуску
С 1990г. | до 1990г. | до 1982г. | С 1990г. | до 1990г. | до 1982г. | С 1990г. | до 1990г. | до 1982г. | ||
СМ 80-50-200/4 | СД 25/14 | ФГ 25,5/14,5 | СМ 100-65-200/4 | СД 50/10 | ФГ 57,7/9,5 | СМ 150-125-400/4 | СД 160/45 | ФГ 144/46 | ||
СМ 80-50-200б/4 | СД 16/10 | ФГ 14,5/10 | СМ 100-65-200/2 | СД 100/40 | ФГ 115/38 | СМ 250-200-400/6 | СД 450/22,5 | ФГ 450/22,5 | ||
СМ 80-50-200/2 | СД 50/56 | ФГ 51/58 | СМ 125-80-315/4 | СД 80/32 | ФГ 81/31 | СМ 200-150-500а/4 | СД 450/56 | ФГ 450/57,5 | ||
СМ 80-50-200а/2 | СД 32/40 | ФГ 29/40 | СМ 125-80-315б/4 | СД 80/18 | ФГ 81/18 | СМ 200-150-540/4 | СД 450/95-2 | ФГ 540/95 | ||
СМ 80-50-200б/2 | СД 16/25 | ФГ 16/27 | СМ 150-125-315а/4 | СД 250/22,5 | ФГ 216/24 | СМ 250-200-400/4 | СД 800/32 | ФГ 800/33 |
Техничні дані двигунів серії АИР та ціни на нові двигуни виробництва КНР й вартість перемотки статору електродвигуну
У зв’язку з коливанням курсу валюти, від якої залежить ціна двигуна й провіду вартість треба оговорювати на день замовлення.
Тип двигуна | При номинальному навантаженні | Кратні
сть пус ків ого ток а(К) |
Обмоточные данные статора | Ціна ремонту обмо
тки стат ору, гр |
Ціна нового
елек тродвигуна/комбино- ваний
|
||||||||||||
кВт | Частота обертів ро
тора мин-1 |
Сила струму статора ,А | Коэффиц
потужності |
U,В | Dc—
dc мм |
l,мм | Z1 | Тип об
мо т ки |
dпр,мм | N | a1 | У1 | комутація | ||||
АИР56А2 | 0,18 | 3000 | 0,55 | 0,75 | 220/380 | 48,5 | 47 | 24 | 1 | 0.3 | 169 | 1 | 10;12 | ∆/Y | |||
АИР56В2 | 0,25 | 3000 | 0,7 | 0,79 | 6 | 220/380 | 48.5 | 53 | 24 | 1 | 0.34 | 137 | 1 | 10;12 | ∆/Y | ||
АИР63А2 | 0,37 | 3000 | 0,91 | 0,85 | 5 | 220/380 | 55.3 | 50 | 24 | 1 | 0.42 | 133 | 1 | 10;12 | ∆/Y | ||
АИР63В2 | 0,55 | 3000 | 1,31 | 0,85 | 5 | 220/380 | 55.3 | 67 | 24 | 1 | 0.47 | 100 | 1 | 10;12 | ∆/Y | ||
АИР71А2;АИС80А2 | 0,75 | 3000 | 3,0/1,7 | 0,83 | 6 | 220/380 | 62,8 | 68 | 24 | 1 | 0,63 | 78 | 1 | 10;12 | ∆/Y | ||
АИР71В2 | 1,1 | 3000 | 4,4/2,5 | 0,83 | 6 | 220/380 | 62,8 | 77 | 24 | 1 | 0,63 | 66 | 1 | 10;12 | ∆/Y | ||
АИР80А2 | 1,5 | 3000 | 5,7/3,3 | 0,85 | 7 | 220/380 | 72,8 | 78 | 24 | 1 | 0,8 | 61 | 1 | 10;12 | ∆/Y | ||
АИР80В2 | 2,2 | 3000 | 8,0/4,6 | 0,87 | 7 | 220/380 | 72,8 | 102 | 24 | 1 | 0,9 | 50 | 1 | 10;12 | ∆/Y | ||
АИР90L2 | 3,0 | 3000 | 10,6/6,1 | 0,87 | 7 | 220/380 | 81,8 | 100 | 24 | 1 | 1,12 | 42 | 1 | 10;12 | ∆/Y | ||
АИР100S2 | 4.0 | 3000 | 13,7/7,9 | 0,88 | 7,5 | 220/380 | 88.8 | 105 | 24 | 1 | 1.0*2 | 37 | 1 | 11;9;7 | ∆/Y | ||
АИР100L2 | 5,5 | 3000 | 18,4/10,7 | 0,88 | 7,5 | 220/380 | 88.8 | 136 | 24 | 1 | 1.12*2 | 30 | 1 | 11;9 | ∆/Y | ||
АИР112М2 | 7,5 | 3000 | 26,0/15,0 | 0,88 | 7,5 | 220/380 | 108 | 125 | 36 | 1 | 1.25*2 | 18 | 1 | 14;16;18 | ∆/Y | ||
АИР132М2 | 11 | 3000 | 37,0/21,0 | 0,9 | 7,5 | 220/380 | 127 | 130 | 36 | 1 | 1,12*2 | 29 | 2 | 14;16;18 | ∆/Y | ||
АИР160S2 | 15 | 3000 | 28,2/18,8 | 0,89 | 7 | 220/380 | 140 | 120 | 36 | 2 | 1.32*2 | 15+16 | 2 | 13 | ∆/Y | ||
АИР160М2 | 18,5 | 3000 | 59,9/34,6 | 0,9 | 7 | 220/380 | 140 | 145 | 36 | 2 | 1.32*2 | 12+13 | 2 | 13 | ∆/Y | ||
АИР180S2 | 22 | 3000 | 72.8/42.1 | 0,89 | 7 | 220/380 | 155 | 120 | 36 | 2 | 1.50*2 | 12+13 | 2 | 13 | ∆/Y | ||
АИР180М2 | 30 | 3000 | 98.7/57.1 | 0,9 | 7,5 | 220/380 | 155 | 160 | 36 | 2 | 1,50*3 | 10+10 | 2 | 13 | ∆/Y | ||
АИР200М2 | 37 | 3000 | 118/68.6 | 0,87 | 7 | 220/380 | 178 | 150 | 36 | 2 | (1,6+1,5)*2 | 10+10 | 2 | 11 | ∆/Y | ||
АИР200L2 | 45 | 3000 | 142/82.6 | 0,88 | 7,5 | 220/380 | 178 | 175 | 36 | 2 | 1,32*6 | 9+9 | 2 | 11 | ∆/Y | ||
АИР225М2АИС250М2К | 55 | 3000 | 170/98.2 | 0,91 | 7,5 | 220/380 | 195 | 195 | 36 | 2 | 1,6*5 | 7+8 | 2 | 11 | ∆/Y | ||
АИР250S2 | 75 | 3000 | 237/137 | 0,9 | 7,5 | 220/380 | 218 | 185 | 48 | 2 | 1,60*8 | 5+5 | 2 | 14 | ∆/Y | ||
АИР250М2 | 90 | 3000 | 277/160 | 220/380 | 218 | 210 | 48 | 2 | 1,60*9 | 4+5 | 2 | 14 | ∆/Y | ||||
АИР280S2 | 110 | 3000 | 208/120 | 380/660 | 260 | 260 | 42 | 2 | 1.50*6 | 6 | 2 | 15 | ∆/Y | дог. | |||
АИР280М2 | 132 | 3000 | 220/380 | ∆/Y | дог. | ||||||||||||
АИР315S2 | 160 | 3000 | 220/380 | ∆/Y | дог. | ||||||||||||
АИР315М2 | 200 | 3000 | 220/380 | ∆/Y | дог. | ||||||||||||
АИР355S2 | 250 | 3000 | 220/380 | ∆/Y | дог. | дог. | |||||||||||
АИР355М2 | 315 | 3000 | 220/380 | ∆/Y | дог. | дог. | |||||||||||
1500 ОБ/МИН | |||||||||||||||||
АИР56В4 | 0,18 | 1500 | 220/380 | ∆/Y | |||||||||||||
АИР63А4 | 0,25 | 1500 | 0,83 | 0,67 | 5 | 220/380 | ∆/Y | ||||||||||
АИР63В4 | 0,37 | 1500 | 1,18 | 0,7 | 5 | 220/380 | ∆/Y | ||||||||||
АИР71А4 | 0,55 | 1500 | 2,8/1,6 | 0,7 | 5 | 220/380 | 67,8 | 65 | 36 | 1 | 0,5 | 91 | 1 | 8;10;12 | ∆/Y | ||
АИР71В4 | 0,75 | 1500 | 3,3/1,9 | 0,73 | 5 | 220/380 | 67,8 | 76 | 36 | 1 | 0,56; | 72 | 1 | 8;10;12 | ∆/Y | ||
АИР80А4 | 1,1 | 1500 | 4.7/2.7 | 0,81 | 5,5 | 220/380 | 85.8 | 78 | 36 | 1 | 0,63; | 60 | 1 | 8;10;12 | ∆/Y | ||
АИР80В4 | 1,5 | 1500 | 6.1/3.5 | 0,83 | 5,5 | 220/380 | 85.8 | 98 | 36 | 1 | 0,71 | 48 | 1 | 8;10;12 | ∆/Y | ||
АИР90L4 | 2,2 | 1500 | 8.6/5.0 | 0,83 | 5,5 | 220/380 | 95.8 | 100 | 36 | 1 | 0,85; | 41 | 1 | 8;10;12 | ∆/Y | ||
АИР100S4 | 3 | 1500 | 11.6/6.7 | 0,83 | 7 | 220/380 | 103.8 | 98 | 36 | 1 | 1.12 | 38 | 1 | 8;10;12 | ∆/Y | ||
АИР100L4 | 4 | 1500 | 14.7/8.5 | 0,83 | 7 | 220/380 | 103.8 | 127 | 36 | 1 | 1.32 | 29 | 1 | 8;10;12 | ∆/Y | ||
АИР112М4 | 5,5 | 1500 | 20.0/11.0 | 0,86 | 7 | 220/380 | 120 | 125 | 36 | 1 | 1,06*2 | 26 | 1 | 8;10;12 | ∆/Y | ||
АИР132S4 | 7,5 | 1500 | 36.0/15.0 | 0,86 | 7,5 | 220/380 | 140 | 115 | 36 | 1 | 1.32*2 | 23 | 1 | 8;10;12 | ∆/Y | ||
АИР132М4 | 11 | 1500 | 38.0/22.0 | 0,87 | 7,5 | 220/380 | 140 | 160 | 36 | 1 | 1,12*2 | 33 | 2 | 8;10;12 | ∆/Y | ||
АИР160S4 | 15 | 1500 | 50.2/29.0 | 0,87 | 7 | 220/380 | 163 | 150 | 48 | 2 | 1,32*4 | 6+7 | 1 | 10 | ∆/Y | ||
АИР160М4 | 18,5 | 1500 | 59.9/34.6 | 0,84 | 7 | 220/380 | 48 | ∆/Y | |||||||||
АИР180S4 | 22 | 1500 | 73.2/42.4 | 0,89 | 7 | 220/380 | 190 | 150 | 48 | 2 | 1.6*2 | 11+12 | 2 | 10 | ∆/Y | ||
АИР180М4 | 30 | 1500 | 98.8/57.1 | 0,87 | 7 | 220/380 | 190 | 200 | 48 | 2 | 1,32*3 | 8+9 | 2 | 10 | ∆/Y | ||
АИР200М4 | 37 | 1500 | 118/68.6 | 0,89 | 7,5 | 220/380 | 208 | 195 | 48 | 2 | 1.18*6 | 7+8 | 2 | 10 | ∆/Y | ||
АИР200L4 | 45 | 1500 | 143/83 | 0,89 | 7,5 | 220/380 | 208 | 235 | 48 | 2 | 1,60*4 | 6+7 | 2 | 10 | ∆/Y | ||
АИР225М4 | 55 | 1500 | 174/100 | 0,89 | 7 | 220/380 | 235 | 220 | 48 | 2 | 1.5*2 + 1.40 | 12+13 | 4 | 10 | ∆/Y | ||
АИР250S4 | 75 | 1500 | 237/137 | 0,89 | 7,5 | 220/380 | 273 | 225 | 60 | 2 | 1.4*5 | 9+9 | 4 | 12 | ∆/Y | ||
АИР250М4 | 90 | 1500 | 282/164 | 220/380 | 273 | 250 | 60 | 2 | 1,50*5 | 8+8 | 4 | 12 | ∆/Y | ||||
АИР280S4 | 110 | 1500 | 220/380 | ∆/Y | дог. | ||||||||||||
АИР280М4 | 132 | 1500 | 220/380 | ∆/Y | дог. | ||||||||||||
АИР315S4 | 160 | 1500 | 220/380 | ∆/Y | дог. | ||||||||||||
АИР315М4 | 200 | 1500 | 220/380 | ∆/Y | дог. | ||||||||||||
АИР355S4 | 250 | 1500 | 220/380 | ∆/Y | дог. | ||||||||||||
АИР355М4 | 315 | 1500 | 220/380 | ∆/Y | дог. | дог. | |||||||||||
1000 об/мин | |||||||||||||||||
АИР63А6 | 0,18 | 1000 | 220/380 | ∆/Y | |||||||||||||
АИР63В6 | 0,25 | 1000 | 1,04 | 0,6 | 4 | 220/380 | ∆/Y | ||||||||||
АИР71А6 | 0,37 | 1000 | 2,3/1,3 | 0,65 | 4,5 | 220/380 | 77,8 | 65 | 36 | 1 | 0,45 | 110 | 1 | 6;8 | ∆/Y | ||
АИР71В6 | 0,55 | 1000 | 3/1.7 | 0,7 | 4,5 | 220/380 | 77.8 | 90 | 36 | 1 | 0,5 | 86 | 1 | 6;8 | ∆/Y | ||
АИР80А6 | 0,75 | 1000 | 3.9/2.3 | 0,72 | 4,5 | 220/380 | 88.8 | 78 | 36 | 1 | 0,56 | 78 | 1 | 6;8 | ∆/Y | ||
АИР80В6 | 1,1 | 1000 | 5.3/3.1 | 0,74 | 4,5 | 220/380 | 88.8 | 98 | 36 | 1 | 0,71 | 57 | 1 | 6;8 | ∆/Y | ||
АИР90L6 | 1,5 | 1000 | 7.2/4.2 | 0,72 | 6 | 220/380 | 99.8 | 110 | 36 | 1 | 0,8 | 52 | 1 | 6;8 | ∆/Y | ||
АИР100L6 | 2,2 | 1000 | 9.6/5.6 | 0,74 | 6 | 220/380 | 112.8 | 120 | 36 | 1 | 1,06 | 42 | 1 | 6;8 | ∆/Y | ||
АИР112МА6 | 3 | 1000 | 13/7.8 | 0,71 | 6 | 220/380 | 132 | 100 | 54 | 1 | 1,12 | 28 | 1 | 8;10;12 | ∆/Y | ||
АИР112МВ6 | 4 | 1000 | 16/9.1 | 0,81 | 6 | 220/380 | 132 | 125 | 54 | 1 | 1,25 | 24 | 1 | 8;10;12 | ∆/Y | ||
АИР132S6 | 5,5 | 1000 | 21/12.0 | 0,8 | 7 | 220/380 | 154 | 115 | 54 | 1 | 1,06*2 | 21 | 1 | 8;10;12 | ∆/Y | ||
АИР132М6 | 7,5 | 1000 | 28/16 | 0,81 | 7 | 220/380 | 154 | 160 | 54 | 1 | 1,25*2 | 15 | 1 | 8;10;12 | ∆/Y | ||
АИР160S6 | 11 | 1000 | 40.2/23.2 | 0,83 | 6,5 | 220/380 | 180 | 150 | 54 | 1 | 1,50*2 | 14 | 1 | 8;10;12 | ∆/Y | ||
АИР160М6 | 15 | 1000 | 53.2/30.8 | 0,85 | 6,5 | 220/380 | 180 | 210 | 54 | 1 | 1.00*2 | 31 | 3 | 8;10;12 | ∆/Y | ||
АИР180М6 | 18,5 | 1000 | 64.0/37.2 | 0,85 | 6,5 | 220/380 | 210 | 180 | 72 | 2 | 1,5 | 9+9 | 2 | 10 | ∆/Y | ||
АИР200М6 | 22 | 1000 | 74.6/43.2 | 0,83 | 6,5 | 220/380 | 236 | 172 | 72 | 2 | 1,25 + 1,32 | 12+13 | 3 | 10 | ∆/Y | ||
АИР200L6 | 30 | 1000 | 101/58 | 0,85 | 6,5 | 220/380 | 236 | 210 | 72 | 2 | 1,40*2 | 10+11 | 3 | 10 | ∆/Y | ||
АИР225М6 | 37 | 1000 | 125/72.4 | 0,85 | 6,5 | 220/380 | 258 | 190 | 72 | 2 | 1,60*2 | 9+9 | 3 | 10 | ∆/Y | ||
АИР250S6 | 45 | 1000 | 150/87 | 0,85 | 6,5 | 220/380 | 297 | 170 | 72 | 2 | 1,50*3 | 9+9 | 3 | 10 | ∆/Y | ||
АИР250М6 | 55 | 1000 | 179/103 | 0,86 | 6,5 | 220/380 | 297 | 210 | 72 | 2 | 1,40*4 | 7+8 | 3 | 10 | ∆/Y | ||
АИР280S6 | 75 | 1000 | 137 | 0,9 | 6,5 | 220/380 | ∆/Y | дог. | |||||||||
АИР280М6 | 90 | 1000 | 220/380 | ∆/Y | дог. | ||||||||||||
АИР315S6 | 110 | 1000 | 220/380 | ∆/Y | дог. | ||||||||||||
АИР315М6 | 132 | 1000 | 220/380 | ∆/Y | дог. | ||||||||||||
АИР335S6 | 160 | 1000 | 320 | 380 | 425 | 295 | 72 | 2 | 1.40*12 | 8+8 | 3 | 10 | ∆ | дог. | дог. | ||
АИР355М6 | 200 | 1000 | 401 | 380 | 425 | 375 | 72 | 2 | 1.70*6 | 11 | 6 | 10 | ∆ | дог. | дог. | ||
АИР355МLА6 | 250 | 1000 | 220/380 | ∆/Y | дог. | дог. | |||||||||||
АИР355МLС6 | 315 | 1000 | 220/380 | ∆/Y | дог. | дог. | |||||||||||
750 об/мин | |||||||||||||||||
АИР71В8 | 0,25 | 750 | 1,8/1,0 | 0,65 | 4 | 220/380 | 76,8 | 73 | 36 | 1 | 0,4 | 133 | 1 | 5;7 | ∆/Y | ||
АИР80А8 | 0,37 | 750 | 2,7/1,05 | 0,61 | 4 | 220/380 | 85,8 | 78 | 36 | 1 | 0,5 | 100 | 1 | 5;7 | ∆/Y | ||
АИР80В8 | 0,55 | 750 | 3.6/2.1 | 0,63 | 4 | 220/380 | 85.8 | 115 | 36 | 1 | 0,56 | 80 | 1 | 5;7 | ∆/Y | ||
АИР90LА8 | 0,75 | 750 | 3.6/2.1 | 0,66 | 3,5 | 220/380 | 105.8 | 100 | 48 | 1 | 0,63 | 68 | 1 | 7;5 | ∆/Y | ||
АИР90LВ8 | 1,1 | 750 | 3,32 | 0,7 | 3,5 | 220/380 | ∆/Y | ||||||||||
АИР100L8 | 1,5 | 750 | 6.8/3.9 | 0,73 | 3,5 | 220/380 | 116.8 | 120 | 48 | 1 | 0,85 | 50 | 1 | 6;8 | ∆/Y | ||
АИР112МА8 | 2,2 | 750 | 11/6.1 | 0,71 | 6 | 220/380 | 132 | 100 | 48 | 1 | 1,06 | 40 | 1 | 6;8 | ∆/Y | ||
АИР112МВ8 | 3 | 750 | 13/7.8 | 0,74 | 6 | 220/380 | 132 | 130 | 48 | 1 | 1,18 | 31 | 1 | 6;8 | ∆/Y | ||
АИРМ132S8 | 4 | 750 | 18/10 | 0,7 | 6 | 220/380 | 158 | 115 | 48 | 1 | 1,4 | 28 | 2 | 6;8 | ∆/Y | ||
АИР132М8 | 5,5 | 750 | 24/14 | 0,74 | 6 | 220/380 | 158 | 160 | 48 | 1 | 1,12*2 | 21 | 1 | 6;8 | ∆/Y | ||
АИР160S8 | 7,5 | 750 | 30/17.5 | 0,75 | 5,5 | 220/380 | 180 | 150 | 48 | 1 | 1,18*3 | 20 | 1 | 6;8 | ∆/Y | ||
АИР160М8 | 11 | 750 | 43.7/25.3 | 0,8 | 6 | 220/380 | 180 | 210 | 48 | 1 | 1,40*3 | 14 | 1 | 6;8 | ∆/Y | ||
АИР180М8 | 15 | 750 | 57/32.9 | 0,82 | 5,5 | 220/380 | 210 | 195 | 72 | 2 | 1,32*2 | 10+11 | 2 | 7 | ∆/Y | ||
АИР200М8 | 18,5 | 750 | 66/38.5 | 0,81 | 6 | 220/380 | 236 | 175 | 72 | 2 | 1,40 | 21+21 | 4 | 10 | ∆/Y | ||
АИР200L8 | 22 | 750 | 80/46.4 | 0,71 | 6 | 220/380 | 236 | 210 | 72 | 2 | 1,50*2 | 9+9 | 4 | 7 | ∆/Y | ||
АИР225М8 | 30 | 750 | 107/62.1 | 0,81 | 6 | 220/380 | 258 | 200 | 72 | 2 | 1,25*4 | 7+7 | 2 | 7 | ∆/Y | ||
АИР250S8 | 37 | 750 | 134/77.9 | 0,78 | 6 | 220/380 | 297 | 190 | 72 | 2 | 1,50*2 | 14+14 | 4 | 7 | ∆/Y | ||
АИР250М8 | 45 | 750 | 163/94 | 0,79 | 6 | 220/380 | 297 | 215 | 72 | 2 | 1,60*2 | 12+12 | 4 | 7 | ∆/Y | ||
АИР280S8 | 55 | 750 | 106 | 0,86 | 6 | 220/380 | ∆/Y | дог. | |||||||||
АИР280М8 | 75 | 750 | 141 | 0,87 | 6 | 220/380 | ∆/Y | дог. | |||||||||
АИР315S8 | 90 | 750 | 220/380 | ∆/Y | дог. | дог. | |||||||||||
5АМ315М8 | 110 | 750 | 220/380 | ∆/Y | дог. | дог. | |||||||||||
5АМ355S8 | 132 | 750 | 220/380 | ∆/Y | дог. | дог. | |||||||||||
5АМ355МВ8 | 160 | 750 | 324 | 380 | 440 | 375 | 72 | 2 | 1.25*6 | 21 | 8 | 8 | ∆ | дог. | дог. | ||
5АМ355LА8 | 200 | 750 | 220/380 | ∆/Y | дог. | дог. | |||||||||||
А355МLВ8 | 250 | 750 | 220/380 | ∆/Y | дог. | дог. |
Характеристики асінхроних двигунів. Для правильної експлуатації асінхроного двигуна необхідно знати його характеристики: механичну й робочі. Примітка. Iп — пусковий струм, Iном — номінальний струм.
Механична характеристика. Залежність частоти обертів ротора від навантаження (обертаємого моменту на валу) називается механичною характеристикою асінхроного двигуна (рис. 1, а). При номинальному навантажені частота обертів для різних двигунів зазвичай составляє 98—92,5 % частоти обертів n1 (ковзання sном = 2 – 7,5 %). Чим більш навантаження, т. е. обертаючий момент, який довжен развивати двигун, тем менш частота обертів ротору. Як показує крива:
Рис. 1. Механичні характеристики асінхроного двигуна:
а — природна; б — при включенні пускового реостату
на рис. 1, а, частота обертів асінхроного двигуна лишь незначно снижується при збільшенні навантаження у діапазоні від нуля до найбільшого ії значення. Тому кажуть, що такий двигун має жостку механичну характеристику.
Найбільший обертаємий момент Mmax двигун развиває при деякому ковзані skp, що складає 10—20%. Відношення Mmax/Mном определяє перегрузочну здібность двигуна, а відношення Мп/Мном — його пускові здібності.
Двигун може стійко працювати тільки при забезпечені саморегулювання, т. е. автоматичному встановленні рівноваги між доданим до валу моментом навантаження Мвн та моментом М, що розвивається двигуном. Цієї вимозі відповідає верхня частина характеристики до досягнення Mmax (до точки В). Якби навантажуючий момент Мвн превищує момент Mmax, то двигун тіряє стійкість й зупиняється, при цьому по обмоткам машини буде довго проходити струм у 5—7 разів більш номинального, й вони можуть згоріти.
При включені у ланцюг обмоток ротору пускового реостату отримуємо сімейство механичних характеристик (рис. 1,б). Характеристика 1 при работі двигна без пускового реостата называється природною. Характеристики 2, 3 и 4, одержувані при підключенні до обмотки ротору двигуна реостату з опіром R1п (крива 2), R2п (крива 3) и R3п (крива 4), называють реостатними механичними характеристиками. При включенні пускового реостату механична характеристика стає більш м’ягкой (більш крутопадаючою), оскільки збільшується активний опір ланцюгу ротору R2 й збільшується sкp. При цьому зменшується пусковий струм. Пусковий момент Мп також залежіть від R2. Можна так підібрати опір реостату, щоб пусковий момент Мп був дорівняний найбільшому Мmax.
У двигуні з збільшеним пусковим моментом природна механична характеристика приближується по своеї формі до характеристики двигуна з включенним пусковим реостатом. Обертаємий момент двигуна з двойною білиною клітиною дорівнює сумі двох моментів, створюваємих робочою та пусковою клітинами. Цьому характеристику 1 (рис. 2) можна отримати шляхом підсумовування характеристик 2 и 3, створюваємих ціми клітинами. Пусковий момент Мп цього двигуна значитно більш, ніж момент М’п звичайного короткозамкнутого двигуна. Механична характеристика двигуна з глибокими пазами така ж, як й у двигуна з двойною белиною клітиною.
Робочі характеристики. Робочими характеристиками асінхроного двигуна называються у залежності від частоти обертів n (чи ковзання s), моменту на валу М2, струму статору I1коефіціента корисного дійства φ та cosφ1, від корисної потужності Р2 = Рmx при номінальних значеннях напруги U1 та частоти f1 (рис. 3). Вони будуються тільки для зони практичної стійкої роботи двигуна, т. е. від ковзання, рівного нулю, до ковзання, що превищує номинальне на 10—20%. Частота обертів n зі зростанням отдаваемої потужності Р2 міняється замало, так само як й у механичної характеристике; обертаємий момент на валу М2 пропорційний потужності Р2, він менш електромагнитного моменту М на значення гальмівного моменту Мтр, створюваного силами тертя.
Струм статору I1, збільшується зі збільшенням відданої потужності, але при Р2 = 0 мається деякий струм холостого ходу I0. К. К. Д. міняеться приблизно так же, як й у трансформаторі, сщо зберігае достатньо велике значення у порівняно широкому діапазоні навантаження.
Найбільше значення к. к. д. для асінхроних двигунів середньої та великої потужності составляє 0,75—0,95 (машини великої потужності мають відповідно більший к. к. д.). Коефиціент потужності cosφ1 асінхроних двигунів середньої й більшої потужності при повному навантаженні дорівнює 0,7—0,9. Отже, вони завантажують електричні станції та мережі значними реактивними струмами (від 70 до 40% номинального струма), що є суттєвим недоліком цих двигунів.
Рис. 2. Механична характеристика асінхроного двигуна з підвищеним пусковым моментом (з двойною белиною клітиною)
Рис. 3. Робочі характеристики асінхроного двигуна
При навантаженнях 25—50 % номинальної, які часто зустрічаються при експлуатації різних механизмів, коефиціент потужності зменшиться до незадовільних з енергетичної крапки зору значень (0,5—0,75).
При знятті навантаження з двигуна коефиціент потужності зменшується до значень 0,25—0,3, цьому неможна допускати роботу асінхроних двигунів при холостому ході й значних недовантаженнях.
Робота при пониженої напрузі та урвище однієї з фаз.
Пониження напруги мережі не надає суттєвого впливу на частоту обертів ротору асінхроного двигуна. Однак в цьому випадку сильно зменшиться найбільший обертаємий момент, який може розвити асінхроний двигун (при пониженні напруги на 30% він зменшується приблизно у 2 рази).Тому при значному падінні напруги двигун може зупинитися, а при низькой напрузі — не ввімкнутися у роботу.
На е. п. с. зміного струму при зменшенні напруги у контактної мережі відповідноно зменшується й напруга у трехфазної мережі, від якої живляться асінхроні двигуни, що приводять в обертання допоміжні машини (вентилятори, компресори, насоси). Для того щоб забезпечити нормальну роботу асінхроних двигунів при зменшеної напрузі (вони повині нормально працювати при зменшенні напруги до 0,75Uном), потужність усіх двигунів допоміжних машин на е. п. с. береться приблизно в 1,5—1,6 раза більшей, ніж це необхідно для приводу їх при номинальної напрузі. Такий запас по потужності необхідний також із-за деякої несіметрії фазних напруг, так как на е. п. с. асінхроні двигуни живляться не от трифазного генератору, а від розщеплювача фаз. При несіметрії напруг фазні струми двигуна будуть неодинакові й здвиг між ними по фазі не буде рівний 120°. У результаті по однієї з фаз буде протікати більший струм, викликаючий збільшений нагрів обмоток даної фази. Це змушує обмежувати навантаження двигуна порівняно з роботою його при сіметричної напрузі. Крім того, при несіметрії напруги виникає не кругове, а елиптичне обертаєме магнитне поле й кілька змінюється форма механичної характеристики двигуна. При цьому зменшується його найбільший та пусковий моменти. Несіметрію напруг характеризують коефиціентом несіметрії, який рівний середньому відносному (у процентах) відхиленню напруг у окремих фазах від середнього (сіметричної) напруги. Систему трифазних напруг прийнято рахувати практично сіметричною, коли цей коефиціент менше 5 %.
При зриву однієї з фаз двигун продовжує працювати, але по нешкодженим фазам будуть протікати збільшені струми,що викликають збільшений нагрів обмоток, такий режим не повинен допускатися. Пуск двигуна з обірваною фазою неможливий, так как при цьому не створюється обертаєме магнитне поле, внаслідок чого ротор двигуна не буде обертатися.
Використання асінхроних двигунів для приводу допоміжних машин е. п. с. забезпечує значні переваги порівняно з двигунами постійного струму. При зменшенні напруги у контактній мережі частота обертів асінхроних двигунів, а отже, й подача компресорів, вентиляторів, насосів практично не змінюються. У двигунах же постійного струму частота обертів пропорциональна напрузі, що живіть, тому подача цих машин суттєво зменшується.
При агрегатації насосів споживачем своїми фахівцями дюже часто відбуваються наступні помилки:
- Не виставлений зазор між полумуфтами, який повинен составляти від 3 мм до 10 мм виходячи з конструкції агрегату. Коли зазор занадто малий, то відбувається горизонтальний перегруз передних підшипникових вузлів насосу та електродвигуна, що приводить до перегріву цих вузлів та збільшеної потребі електроэнергії, а це зазвичай приводить до виходу з ладу електродвигуна, якщо не стоить станція керування та захисту насосу.
- Якщо п.1 виключен , а споживання електроенергії залишається збільшеним , то потрібно перевірити гранбуксу сальникової набивки й якщо вона зажата (транспортний різновид) , то треба ії віпустити , щоб рідина слабо капала через сальникову набивку, тим самим смочувовши ії.
- При подготовці до запуску насос не прокручується, що відбувається із-за того, що не була проведена ревизія підшипникових вузлів агрегату або при транспортировці виникло зміщення валів агрегату. Тому як агрегат не виглядає треба обов’язково провести ревизію та перевірити зазори між полумуфтами й соосність насосу й електродвигуна, тому що коли провдять агрегатацію на стару раму — це дюже важливо. Помилка користувача тому, що він прислухається до думки «дяди Васі» й часто його помилковий фах без усяких спроб перевірки його базових знань . Це завжди приводить до виходу з ладу електродвигуна, якщо не стоить станція керування та захисту агрегату.
- Щоб виключити виход з ладу електричної частини агрегату, треба ставити станцію керування та захисту, тим самим ми виключаем людський фактор при монтажі й захищаємо електродвигун при подачі неякісної електроенергії, щоо часто є у сільскій місцевості. При керуванні насосу станцією з перетворювачем частоти економія енергоресурсів й механічних ресурсів агрегату досягає 40%.
- При збільшеної вібрації насосу (насосного агрегату), треба проверити якість заливки фундаментної рами. Також треба розгрузити всасувалний й напірний патрубоки. Перевірити кріпильні з’єднання агрегату.